vrijdag 22 april 2016

Raku




Museum Gouda

Door mij gedraaide varkens
De rakucursus is gestart. Het is wel een beetje schipperen met alle feestdagen, maar in goed overleg komt iedereen aan zijn uurtjes. Op de feestdagen koningsdag, hemelvaart en Pinksteren kunnen we gezellig naar de diverse kunstmarkten die verspreid over het land gehouden worden. Bij iedereen in de buurt is er wel wat gezelligs te vinden.
Zelf ben ik druk met een sake potje en hou je niet van drank dan stop je er gewoon thee in. In mei 2013 heb ik al eens geschreven over mijn experimenten met spaarvarken geïnspireerd op de zeventiende eeuw.  Nu dacht ik: Waarom niet op dezelfde manier een sake potje? Of zelfs een theepotje?
Ze staan in de oven voor de biscuitstook. De foto's laten nog even op zich wachten. Ik vind het heel spannend wat er uiteindelijk van terecht komt.