vrijdag 6 juli 2018

Vakantie of toch niet?

Stoere mokken uit de houtoven

De houtoven stook bij Anneke in Groningen was weer heel inspirerend. Er zijn mooie werkstukken uitgekomen. Het nodigt in elk geval uit om volgend jaar weer deel te nemen.
Het atelier is alleen op afspraak geopend. Het is vakantie. Natuurlijk ga ik door met draaien, maar het is zulk mooi weer en de tuin eist ook de aandacht op. Buiten staat nog lokaal gevonden klei te drogen. Dit moeten straks replica's worden van gevonden potten uit een archeologische opgraving. Het prepareren van lokale klei blijft veel werk en het is ook niet het lichtste werk. Soms moet ik even moed verzamelen om er aan te beginnen. Mooi is wel dat er straks weer mensen zijn die een onsje zelf gevonden klei voor me meebrengen. Dit is het leukste souvenir wat ik kan bedenken. Vind je zelf klei? Ik hou me aanbevolen. Een onsje is genoeg en het mag gerust uitgedroogd zijn! Fijne vakantie.