vrijdag 7 februari 2014

Februari



Het is alweer februari. Er moest een winterdip overwonnen worden, keel ontsteking en een hoofd vol watten. Het blog schiet er dan wel eens even bij in.
een uitdagende structuur
In het atelier wordt hard gewerkt. Op het ogenblik ben ik schalen aan het draaien voor de ikebanisten, zwaar werk, maar heel bevredigend als het klaar is. Op 3 mei ga ik weer naar een hout/zout stook weekend bij Kleispul  in Mussel. Ik moet snel aan de slag om een aantal mooie vormen te kunnen stoken. De bedoeling is deze keer veel reductie en weinig zout. Spannend.

Buiten het atelier is er ook veel te doen. In Katwijk wordt er aan de kustversterking gewerkt.

Klei, zand en puin
Omdat Katwijk de laatste schakel in de Limes, de Romeinse grens was, kunnen  er archeologische vondsten verwacht worden, misschien zelfs van de Brittenburg. Ik ben als vrijwilliger betrokken bij dit onderzoek. Mijn langdurig klei project krijgt zo ook weer een aanvulling, klei, gevonden  diep onder het strand. Een uitgelezen kans om dit te verwerven. De klei heeft wel veel zand opgepikt bij het vervoer. Het ligt nu te drogen  daarna het wassen en het verder bewerken. 

vrijwilliger